Ayam Jadian???

Korang pernah nampak perkara yang pelik-pelik tak di sekeliling korang?
Aku pernah.
Few years ago la. Kat kampong aku (Nogori Sombilan), ade seekor ayam ni hidup sehat walafiat segar bugar walaupon SELEPAS DISEMBELIH.



 Korang nampak apa yang aku nampak??
Kasi close up sikit.


Hamik kau! Siap dah terjuntai anak tekak!
Ayam ni sebenarnya kepunyaan nenek saudara aku. Lepas ayam ni disembelih, macam biasa kitorang lepaskan sampai dia betul-betul mati, barulah boleh rebus buang bulu segala kan. 
Tapi ayam ni dengan selamber boleh bangun berjalan macam biasa. Cuma dia dah tak boleh bersuara. Pelik tak?? Lawak okay!


After few days pon tak mati-mati! Bagi makanan macam biasa la.
Bila aku try bagi ayam tu makan biji jagung kering tu kan, rilek je ayam tu makan, tapi jagung tu berterabur jatuh balik atas tanah. Sebab tekak dia dah terjuntai kan. Haih.

Aku agak ayam ni bukan ayam biasa la. Dia turun dari syurga gamaknya. =P

12 comments:

vanilla ice said...

salam...

tibe2 seriau bc post ni...huhuhu

Jiji-Fify said...

vanilla ice,
haha. aku yang tengok pon, meremanggggg!!! :P

IFA Athirah said...

wooho..seramnye ayam ni..ayam ni pakai ilmu kot.haha

elyse said...

jiah

meh bak sini ayam tu

Jiji-Fify said...

ifa athirah,
kah kah kah. ada menuntut mana2 tu. haha

kak elyse,
haha ayam tu dah kembali ke syurga lepas beberapa minggu dia disembelih. :P

[^^Daus^^] said...

fuyoo! lpas sembelih pun hidup agi
-.-' pelik benor

kyle said...

lepas tue? idup smpai arinie ker? ke dlm perut Jiah dah? hehehe

Jiji-Fify said...

daus,
tu la kan. berpantang maut sebelom ajal la tu.. kekekeke

kyle,
dah mati dah. beberapa minggu lepas kejadian, dia mati. hamboi dalam perot i?? main kasar nampakkkk.. haha

isabelle said...

uish..ngeri pulak akak membacanye.
dah tu, mkn apa pun terkuar balik..camna dia survive?

Jiji-Fify said...

kak is,
dia mati gak lepas beberapa minggu. agaknya mati sebab kelaparan la kot.

ardinihumaira said...

uisk...
sian dia. huhu

ct cheery said...

wow!!ajaib!!