Tahun yang ke lima belas.

Dear Ramadhan sayang...





Cuba kamu ingat balik lima belas tahun ke belakang
Masa first time kamu ditimang-timang
Asyik nama kamu je yang diulang-ulang
Tau tak sebelum tu, 9 bulan kamu dikandung?
Dah la bulan puasa pulak menjelang
Sebab tu lah jugak "Ramadhan" nama kamu sekarang
Kuatnya Mama nak lahirkan kamu masa tu, tak terbayang
Kamulah satu-satunya yang lahirnya songsang
Terpaksalah Mama merelakan perutnya dipotong
Demi melihat anaknya selamat dan senang



 



Walaupon anak ke-5, kamu tetap untung
Lahir je, dah ade dua kakak dua abang
Yang tak sabar-sabar nak buat kamu geng
Sape kate anak second last tak cukup kasih sayang?
Dari tangan ke tangan lain, kamu didukung
Kamu buat semua orang bahagia bukan kepalang


Dari kecik lagi, kamulah pengisi masa lapang
Tapi ade gak kadang-kadang tu rasa macam nak terajang
Sebab asyik Kakngah jadi kuli kamu memanjang
Haihhh harap-harap jasa orang kamu kenang







Cuba lihat diri kamu sekarang
Kamu hensem, itu memang
Girlfren pon keliling pinggang!
Hamboi dengan henpon, sesaat pon tak lekang
Jangan yang fizikal je, kamu pandang
Ilmu di dada jangan biar kosong
Kakngah akui kamu memang cemerlang
Cuma nak ingatkan, supaya kamu lebih matang







Sekarang kamu dah 15 tahun, dah pun jadi abang
Adik Kakngah ni rupanya dah besar panjang
Walaupon hari ni birthday kamu, jangan pulak tunjuk belang
Seharusnya kamu bersyukur, kamu masih ade peluang
Kamu masih hidup bahagia sampai sekarang
Semoga kebahagiaan kamu dilipatganda di hari mendatang
Itu doa Kakngah untuk adik tersayang






Happy 15th Birthday, Adan!!
Kakngah sayang kamu!



p/s: Adan, Rina bagi ape? hihihi


7 comments:

azieazah said...

Selamat Ulangthun Kelahiran to ADAN@ RAMADHAN.
Moga menjadi anak yg cemerlang.
aminnnn segala doa Kak Ngah tu.

Hmmm ada mirip wajah penyanyi Aizat larrr... (maybe makcik bukan orang pertama yang sebut ni?)

Laa hai tingginya adik JIJI. Kalu dgn mak, harus dia lagi tinggi tu, kan?

Pssstttt... nak buat calon menantu bleh?

Jiji-Fify said...

Kak Azie,
Amiiinnn..TQ!
Mirip Aizat???? Akak orang pertama yg ckp gitu..keh3..
Ha'ah la kak dia mmg tinggi. baru form 3 tu. huhu
Calon menantu?? wahhhh!!! dua tapak tangan saya tadahkan! :P

✿....rossa alina....✿ said...

weee..sweetnye adik bradik ni..tu yg syok kan kalo rapat ngn adik bradik..hihihi..

semoga adik awak dipanjangkan umur n dimurahkan reeki k..amin.. :)

kapten krunch said...

ini comel.
sangat. (:

semoga adik kamu panjang umur murah rezeki.

Jiji-Fify said...

rossa alina,
dh nama pon adek beradek kannnn.. thank u!

kapten krunch,
Aww thanks! :)

isabelle said...

aisey..kakngah ni bg kantoi la adan dahada awek....
potong betul

Jiji-Fify said...

Kak Is,
Ahahah..sengaja! :P