Buek apo tu janggggg!

Selalunya kalau aku nak masak, basuh pinggan atau ape-ape je urusan kat dapur, aku akan biar je Baby Haikal berguling-guling sendirian kat ruang tamu.
Pastu lungguk lah segala mainan dia kat situ.
Sambil pesan,"Hah pepandai la main ye yangg.." =P

Masa tengah berting-tang-ting-tang kat dapur tu, aku jenguk la dia sekali sekala.
Bercakap dengan dia, kasi dia dengar suara aku.
Sebab Baby Haikal dah makin alert sekarang.
Asal dia sengsorang je, mesti dia chuak tengok keliling cari orang.
So bila aku duk bercakap dengan dia, dia tau la aku ade dekat-dekat situ je.

Tapi ade sekali tu, macam biasa aku biar je dia kat ruang tamu, aku kat dapur.
Tetiba dia diammm je. Tak dengar bunyi suara pon.
Aku chuak jugak lah.
Bila aku intai, tengok laaa jadah ape anak aku tengah buat nihhh..

 Duk kusyuk mengkaji bawah sopa tu pulakkk.


 Haih kalau jatuh kusyen-kusyen tu, tak ke penyek kau yang? -___-


 Pandang aku dengan muka tak bersalah.
Eh eh pehal duk kalut sangat mak aku neh? Rilek ar anak jantan kowtt. 
Biase ar main bawah sopa.


4 comments:

isabelle said...

Saye kan ada muscles...jgnkan dihempap sofa. Mama nak mop pun saya leh tlg alihkan sofa tu ke tepi

farah keifli said...

comel bdak tecit ni..geram tengok dia dok main..

Jiji-Fify said...

Kak Is,
Wah sungguh incredible hulk!

Farah,
germa geram mai tolong jaga la. haha

YanaHime said...

hehe! cute...seb bek sopa tu x jatuh kat dia