10 December 2013

Omega Guard & Nutriferon by Shaklee

Aku rasa semua orang pernah dengar pasal Shaklee.
Sebut je Shaklee, semua orang dah sedia maklom dengan rangkaian produk kesihatan dia yang sangat banyak.
Set mengandung lah.
Set bersalin lah.
Set menyusu lah.
Set kurus lah.
Set cantik lah.
Set untuk hubungan suami isteri lah.

U name it!
Ado belako. Bagitahu ja kawe buleh buwi. :P

Jadi kalau korangnak tahu set apa yang sesuai untuk keperluan korang,
boleh tanya awek ni:

 Aww! Awek sangat. ;D
Aku jamin, servis terbaik bakal diberi.
Oh bebaru ni aku ada try consume Omega Guard dan Nutriferon dari Shaklee.
Dua benda ni sangat sesuai diambil oleh orang-orang yang ada masalah kesihatan yang agak kronik.
Macam ada risiko kanser ke, tekanan darah tinggi ke, ada viral infection ke, atau ada alahan ke.

Macam aku kan ada asthma.
Asthma ni ialah sejenis alahan pada sistem pernafasan.
So bila kena asthma attack, selalunya mesti aku macam sesak nafas. Tak boleh baring. Tak boleh gelak bahaha. Kalau nak gelak, kena gelak separuh separuh.
Gelak 3 saat, amik napas, dan sambung gelak lagi.
Sumpah tak kelakar langsung kau kena gelak separuh separuh.
-______-

Kalau korang dah lama follow blog ni, mesti korang tahu betapa teruk tahap hazabedahnya asthma aku.
T___T

 Ok ni ialah Omega Guard.
Bukan pak guard tau. Omega Guard. -..-
Omega Guard ni dalam bentuk soft gel capsule tau.
Sangat senang nak telan.
Dia macam lalu je kat tekak. 
Takkan tersangkut kat saraf tunjang mahupon saraf gelak. ;D

Korang bayangkan camni, 
korang amik 2 biji, letak dalam mulut, minum seteguk air.
Lalu hati pon berkata, 
"Bye bye omega guard. Selamat menjalankan tugas di sistem pernafasanku. Jangan sesat ok? Selamat pergi selamat pulang."

;D


 Dan ini pulak ialah Nutriferon Granules.
Dia dalam bentuk granules kecik-kecik.
Pun senangggg nak telan.
Dan rasa dia tak weird macam cik kit tek on. ;P
Kalau telan cik kit tek on kan mesti macam,
"Ku sangkakan chocolate rice, rupanya taik cicak. Omaigod belah tekak sekarang."

-_____-

Sebenarnya dah dua minggu lebih aku consume Omega Guard & Nutriferon ni.
Dan percaya atau tak, aku dah dapat rasa kesannya!
Tak silap aku, lepas seminggu pon dah boleh nampak kesan.

Biasanya kalau cuaca macam sekarang ni, kejap panas kejap hujan, aku memang cepat je kena asthma attack.
Malam-malam mesti pekena nebulizer barang sepam dua. -..-
By the way, weather fluctuation memang salah satu faktor utama asthma ye.
Kebanyakan pengidap asthma memang akan affected dengan weather condition.
Bukan aku je insan terpilih untuk merasai asthma attack dikala hujan di tengahari.

Lagi satu kalau terlalu exposed to small particles, macam habuk ke, asap ke, debu ke,
debunga (pollens) ke.
Memang laju je encik asthma datang ketuk pintu rumah.
Tak lama kang mesti aku warning hubby jangan buat lawak.
Sebab kang seksa nak gelak separuh separuh. -..-

Tapi lepas consume Omega Guard dengan Nutirferon ni, memang macam mimpi.
Hujan ribut petir tengkujuh kemarau ke, aku rilekkkk je sidai baju kat baju kat luar.
Rilekk je naik basikal dengan Haikal kat luar.
Siap dah berapa kali kena hujan, pon rilekkkk je.
Pernafasan pon lancar je.

Tapi of course dengan izin Allah jugak lah kan. Hihi.

 So kalau korang tanya aku pasal Shaklee, memang highly recommended la.
Sebelum ni pon aku pernah try set menyusu Shaklee.
Aku pernah cerita dalam entry mana tah tak ingat dah.
Dia punya milk booster amik masa 3-4 hari je untuk nampak kesan.
Serious best!

Nah besar gedabak aku tepek bisnes card Sharfawani Ismail. Haha!
Korang nak beli sebarang produk Shaklee, korang boleh cari dia ok.



Yang pasti, produk Shaklee semuanya Halal dan selamat.
Boleh makan walaupon korang tengah consume ubat doktor.
Sesuai untuk semua peringkat umur.
Highly recommeded dari pakar2 kesihatan dan perubatan jugak.

Dah pergi sana cari Sharfawani. :D
p/s: Jangan lupa inform nama blog ni untuk dapat special offer ok!!!


**********************************************
Nak advertise kat blog ni?

4 comments:

MamaFarah said...

Erm.. Akak pun ada try produk shaklee ni kat anak akak yg kecik.Meal Shake..sebabnya kekerapan dia kurang sihat dalam sebulan.. Alhamdulillah dgn izin Allah kurang la sikit berbanding dulu.. Jadinya tak salah kalau kita mencuba..

Norhazlina Mohd. Zaki said...

Samalaa...memula akak consume amik alfalfa + Oste..dah berkesan untuk diri sendiri..and now dan joint ahli jual kalu saper nak.....
Kira..jatuh cinta pandang pertama laa...dulu susah sgt nak amik suplemen..selalu tukar2 pulak...skang stick to the one...

x0x0 ^___^

Sharfawani Ismail said...

Tq my dear adlil rajiah @ jiji for ur nice review ;) hopefully shaklee boleh membantu lebih byk org2 di luar sana (dgn izin Allah) ;)

So sape2 yg nk dptkan produk shaklee dgn harga dijamin terendah+extra gift, bolehla kontek sy ye ;)

Hafizul said...

Produk hot sekarang ni saya rasa..hehe